Hvad sker der med Microsoft Dynamics C5 fremadrettet?

I oktober 2013 meddelte Microsoft, at der sker ændringer med regnskabsprogrammet Microsoft Dynamics C5 (op til version 2012). Ændringerne træder i kraft fra d. 31. december 2018.

Det betyder, at C5-brugere skal være opmærksomme på, hvad de vil og kan gøre med deres nuværende C5 efter denne dato.

Men det helt afgørende for dig som bruger er, hvilken C5-licenstype du har. Der er nemlig stor forskel på, hvor stor indflydelse ændringerne har, afhængig af om du har en lejet eller ejet C5-licens.

Hvilke muligheder har du med din C5:

C5 leje eller eje - hvilke muligheder har du_ERPsupporten

Lukker din C5 d. 31. december 2018?

Først og fremmest er det vigtigt, at du er helt klar over, om din virksomhed enten lejer (hoster) eller ejer jeres C5-licens.

  • Jeg lejer min C5-licens: Din C5 lukker fra d. 31. december 2018
  • Jeg ejer min C5-licens: Microsoft stopper vedligeholdelse og supportering af C5 fra d. 8. januar 2019.

Du kan typisk tjekke, om du lejer eller ejer ved at kigge på, hvordan du bliver faktureret og hvordan du tilgår din C5. Vi har lavet en gratis guide til, hvordan du selv kan tjekke, hvilken licenstype du har.

Hent gratis guide til om du har en lejet eller ejet C5-licens – klik her

Hvad betyder det helt konkret for dig?

…med en lejet C5-licens

Særligt dig der lejer din C5-licens, skal være opmærksom på, at du ikke har adgang til din C5 og dine data i din C5 efter d. 31. december 2018.

Du skal derfor skifte til en ny regnskabsløsning inden denne dato. Det kan eksempelvis være den nye Dynamics 365 Business Central.

…med en ejet C5-licens

Ejer du din egen C5-licens, kan du fortsat arbejde i din C5, også efter d. 8. januar 2018.

Du skal dog være opmærksom på, at eftersom din C5 ikke længere bliver opdateret fra Microsofts side, kan det påvirke brugen af din C5 samt integrationen med øvrige programmer og styresystemer.

C5 eje vs. C5 leje_2_ERPsupporten

 

Skal jeg beholde mit C5 opdateringsabonnement, hvis jeg ejer min C5-licens?

Vi anbefaler, at du som udgangspunkt fastholder dit opdateringsabonnement, også efter d. 8. januar 2019.

Når du har et aktivt C5-opdateringsabonnement, er du i gode og trygge hænder fremadrettet. Opdateringsabonnementet er nemlig din ”sikkerhedsventil”, som giver dig rigtig gode muligheder for at komme godt videre i en ny Dynamics løsning – og opnå attraktive fordele ved det.

Opdateringsabonnementet gør også, at du fortsat kan tilkøbe ekstra moduler, brugere og database til din C5 efter d. 8. januar 2019. Har du ikke et aktivt opdateringsabonnement, kan du kun tilkøbe ekstra database.

Der er mulighed for gentegning af abonnement, hvis det sker inden d. 8. januar 2019.

Overvejer du at opsige dit abonnement, anbefaler vi altid, at du først tager en snak med din C5-konsulent, så du ikke risikerer at fraskrive dig dine muligheder uden at have det vendt med en fagperson først.

Hos ERPsupporten.dk hjælper vi dig gerne med at få lagt en C5-plan for din virksomhed. Sammen med dig vil vi vurdere, hvad der giver mest værdi for din virksomhed, herunder også om det giver mest værdi for jer at fastholde jeres C5 opdateringsabonnement eller ej. 

Book en konsulent og få lagt en plan – klik herBook konsulent

Skift fra C5 til Dynamics 365 Business Central – få god rabat

Hvis du ejer din Microsoft Dynamics C5 løsning og ønsker at skifte til Dynamics 365 Business Central, så er der gode migreringsmuligheder til dig.

  • Skifter du til Dynamics 365 Business Central Cloud (leje), får du hele 40% i rabat på dit køb af Dynamics 365 Business Central. Du fortsætter endda med denne rabatordning helt frem til d. 30. juni 2021 på alt køb til Dynamics 365 Business Central (ekstra brugere med mere).
  • Skifter du til Dynamics 365 Business Central On Premise (eje), får du 1:1 på brugere. Det vil sige, når du skifter fra nuværende Dynamics løsning, får du én navngiven bruger i Dynamics 365 Business Central for hver bruger du har nu, som er købt før d. 1. oktober 2018.

Migreringstilbuddet kræver, at du har et aktivt opdateringsabonnement, eller at du gentegner abonnementet.

Har du brug for rådgivning dertil, hjælper vi dig gerne.

Hør mere om Dynamics 365 Business Central – kom til gratis webinar

Vil du høre mere om dine muligheder for at komme over i den nye Dynamics 365 Business Central, så tilmeld dig vores gratis webinar.

  • Gratis online 30 minutters webinar:
    Få en kort og grundlæggende introduktion til hvad Dynamics 365 Business Central er, hvordan det ser ud og hvilke muligheder der ligger i programmet. Du deltager online via din PC og undgår dermed kørsel.Tilmeld dig gratis online webinar – klik her

Gratis webinar - Introduktion til Dynamics 365 Business Central

Har du taget stilling til, hvad du gør med din C5 efter d. 31. december 2018?

Ved du, hvad jeres virksomhed skal gøre med jeres C5, når I når til udgangen af år 2018 og fremadrettet?

Vores anbefaling til vores kunder er:

  • Lejer du din C5-licens, skal du skifte til en ny løsning inden d. 31. december 2018 (evt. Dynamics 365 Business Central)
  • Ejer du din C5-licens, kan du overveje, om du bør skifte til en mere fremtidssikret Dynamics løsning.

Det afhænger selvfølgelig meget af, hvad din virksomheds behov og fremtidsperspektiv er. Derfor vil det være en god idé at få vendt disse områder først, for at kunne vurdere, hvilken løsning der vil være mest optimalt for lige netop jer.

Ønsker du at få rådgivning til, hvad du kan gøre, hjælper vi dig gerne.

Book en aftale med én af vores konsulenter

ERPsupporten.dk supporterer og udvikler fortsat i C5

Godt nok stopper Microsoft med at opdatere Microsoft Dynamics C5 fra d. 8. januar 2019.

Men ERPsupporten.dk vil dog fortsat yde support og udføre udviklingsopgaver for dig i C5 efter denne dato.

Har du brug for hjælp til din C5, er du altid velkommen til at kontakte ERPsupporten.dk på tlf. 70 70 70 66 eller support@erpsupporten.dk.