Sådan tilpasser du navigationsmenuen i NAV (åbn i nyt vindue – klik her)

Gældende fra version NAV 2013. Kan også bruges af nyere versioner af NAV. 

 

Hvordan tilpasser jeg navigationsmenuen i Microsoft Dynamics NAV?

Du kan tilpasse navigationsmenuen i Microsoft Dynamics NAV efter de menupunkter, som den enkelte bruger mangler i opsætningen.

 

Sådan tilpasser du navigationsmenuen i NAV

Du kan tilpasse navigationsmenuen på følgende måde.

Højre klik på navigationsmenuen i venstre side og vælg Tilpas navigationsmenu.

 

Navimenu_Forside

 

Vælg knappen Ny…

 

Navimenu_OpretNy

 

Vælg et navn til det nye menupunkt (eks. Bogførte salgsfaktura).

 

Navimenu_NavngivMenupunkt

Vælg OK

Vælg herefter Afdelinger som ses i kolonnen Navigationsrudeknapper i venstre side.

 

Navimenu_Afdelinger

 

I højre kolonne under Lister vælger du den funktion, som det nye menupunkt skal aktivere (eks. Bogførte salgsfakturaer).

 

Navimenu_BogførteSalgskreditnotaer

 

Når du har valgt den ønskede funktion, klikker du på knappen Kopier til.., som er placeret i højre side af samme vindue.

Navimenu_KopierTil

 

Herefter vælger du det menupunkt, som funktionen skal tilknyttes.

 

Navimenu_TilknytMenupunkt

 

Vælg OK.

Det nye menupunkt er nu oprettet. Vælg OK for at afslutte.

Vælg Ja til at genstarte programmet så ændringerne bliver opdateret.

 

Navimenu_GemÆndringer

Nu kan de bogførte salgsfakturaer findes via det nye menupunkt.

 

På samme måde kan man tilføje salgskreditnota og bogførte salgskreditnotaer for at få adgang til flere felter i skærmbilledet. Fremgangsmåden er den samme som tidligere gennemgået, men hvor du dog vælger følgende:

Salgsfakturaer:

Navimenu_Salgsfakturaer

Salgskreditnotaer:

Navimenu_Salgskreditnotaer

 

Download vejledning Hvordan tilpasser jeg navigationsmenuen i NAV (pdf)