Sådan gør du, hvis din hovedmenu er væk i C5 – (åbn i nyt vindue – klik her)
Baseret på Microsoft Dynamics C5 (op til version 2012). Kan også bruges af ældre versioner er C5.
Hvad gør jeg, hvis min hovedmenu er væk i Microsoft Dynamics C5?
Hvis du anvender gittermenuen i Microsoft Dynamics C5, kan du opleve, at du ikke kan se den, også selvom du klikker på hovedmenu-ikonet i værktøjslinjen eller kalder den via menulinjen.
Årsagen er sandsynligvis, at menuen er minimeret.
Der er ingen officiel forklaring på, hvorfor eller hvornår det forekommer, men løsningen er ganske simpel.
I denne vejledning kan du se, hvordan du igen får vist din gittermenu i C5.
Sådan får du din gittermenu som hovedmenu tilbage i C5
Hvis din gittermenu i C5 er ”forsvundet”, vil du kunne se ”scrollbars”, som er markeret med gul i figuren nedenfor.
Hvis dette er tilfældet, kan du få gittermenuen tilbage ved at klikke på menupunktet Vinduer og vælge punktet Overlappet.
Dette bringer gittermenuen tilbage til synsfeltet i C5.
Du kan se, at der er flueben ud for ‘1 Hovedmenu’.
Dette viser, at hovedmenuen er åben, men som nævnt, er uden for synsfeltet.
Efter du har afviklet menupunktet, vil du igen kunne se din gittermenu, og kan nu arbejde videre i C5.
Download vejledningen til Hvad gør jeg, når min hovedmenu er væk i C5? (PDF)