Hvad er Microsoft Dynamics C5?
Er du i tvivl om, hvad Microsoft Dynamics C5 er, så kan du finde svar her.
Microsoft Dynamics C5 er et regnskabsprogram (ERP system) til mindre virksomheder. Regnskabsprogrammet bruges til at styre en virksomheds økonomi og bogholderi samt sende fakturaer.
Mere end 85.000 danske virksomheder inden for forskellige brancher har kørt C5. C5 har i mange år været det markedsledende regnskabsprogram til mindre virksomheder i Danmark.
> Læs “Hvad sker der med Microsoft Dynamics C5 fremadrettet?”
Den nyeste version af Microsoft Dynamics C5 hedder Dynamics 365 Business Central (Basic).
Microsoft Dynamics C5 – et online regnskabsprogram
Dynamics C5 er et online regnskabsprogram. Det betyder, at du kan få adgang til programmet uanset hvor du befinder dig, bare du har adgang til en internetforbindelse – det samme gælder hvis din revisor skal have adgang. Du kan ovenikøbet gå på C5 via din tablet eller smartphone, da C5 også findes som app. Det giver en rigtig god fleksibilitet og mobilitet, da du kan gå på på C5 fra din tablet eller telefon, hvis du sidder i bilen, hos kunden, på byggepladsen, på hjemmekontor eller et helt femte sted.
Eftersom regnskabsprogrammet er online, skal du ikke selv sørge for at få programmet installeret og opdateret. Det hele er sat op for dig på forhånd, så du hurtigt og nemt kan komme i gang med at bruge det. Desuden bliver der automatisk taget backup af dine data, så dine data altid er i sikkerhed, hvis noget skulle blive slettet ved en fejl.
Hvad kan C5 som regnskabsprogram?
Med C5 får du kort og godt et program til at administrere virksomhedens regnskab og bogholderi i. Du kan nemt styre bogføring og fakturering, og du kan sende fakturaerne elektronisk ud til dine kunder direkte fra regnskabsprogrammet C5. Programmet er endda bygget så brugervenligt og overskueligt op, at du ved hjælp af såkaldte tiles på forsiden (farvede kasser som fungerer som genveje) hurtigt kan danne dig et godt overblik over, hvad der er vigtigt for netop DIN rolle at vide.
Har du rollen bogholder eller regnskabschef, kan du eksempelvis få overblik over:
Genvejene kan tilpasses efter, hvilken rolle du har i virksomheden. Det vil sige, at du selv kan være med til at bestemme, hvad der skal vises på din forside, når du åbner regnskabsprogrammet op.
Ny Microsoft Dynamics C5 – ny platform
C5 regnskabsprogrammet findes i to forskellige udgaver; Klassisk C5 2012 og Ny C5 (fra version 2014 til 2016).
Storebroren til C5 hedder Microsoft Dynamics NAV (tidligere kendt som Navision), og som nu har skiftet navn til Dynamics 365 Business Central.
Klassisk Dynamics C5 2012
Dynamics C5 (fra version 2014-2016)
Den klassiske C5 har eksisteret i mange år og er baseret på det ældre DOS-program. Men for at imødekomme teknologiens rivende udvikling og for at kunne tilbyde virksomheder et mere moderne, mobilt og fremtidssikret regnskabsprogram, bliver den klassiske C5 ikke opdateret og vedligeholdt af Microsoft fra d. 8. januar 2019.
Den bliver i stedet for erstattet af Dynamics 365 Business Central.
> Hent flyeren med vigtige datoer dig der har den klassiske C5 her (pdf)
Skal din C5 skiftes ud – får lagt en C5-plan
Har du C5 nu, og står du også til at skulle skifte din C5 ud med et nyt regnskabsprogram, så anbefaler vi at kigge nærmere en anden Dynamics løsning.
Vi anbefaler at få lagt en plan for, hvad der giver mest værdi for din virksomhed at gøre med jeres C5 – og hvornår.
Hos ERPsupporten.dk kan vi hjælpe dig med at vurdere, hvilken Dynamics løsning der bedst matcher din virksomheds behov og situation.
Skift fra C5 til Dynamics 365?
Dynamics 365 Basic Financials er en online regnskabsløsning til mindre virksomheder, der har behov for simpel styring af økonomi og bogholderi.
Det er en light version af Dynamics 365 Business Central, som er Microsofts nye cloudbaserede forretningsløsning.
Bliver Basic Financials for lille til dig, kan du derfor nemt opgradere til Business Central (fulde version), hvis din virksomhed vokser.
Det betyder, at hvis du er en lille virksomhed med få medarbejdere, som primært kun har behov for at fakturere og holde overblik over økonomien i starten, så er Basic den oplagte regnskabsløsning.
> Du kan læse mere om Dynamics 365 Business Central her
Gratis introduktionsseminar
Vil du gerne vide mere om, hvordan du kommer videre fra din Microsoft Dynamics C5 til en mere fremtidssikret løsning?
Deltag i vores gratis webinar, hvor du kan høre om mulighederne med Dynamics 365: