Hvad er C5? 2018-11-28T12:23:42+00:00

Hvad er C5?

Er du i tvivl om, hvad Microsoft Dynamics C5 er, så kan du finde svar her.

Microsoft Dynamics C5 er et regnskabsprogram (ERP system) til mindre virksomheder. Regnskabsprogrammet bruges til at styre en virksomheds økonomi og sende fakturaer fra til kunderne. Mere end 85.000 danske virksomheder inden for forskellige brancher har i dag C5, og er det markedsledende regnskabsprogram til mindre virksomheder i Danmark.

> Læs også “Hvad sker der med Microsoft Dynamics C5 fremadrettet?”

 

C5 – et online regnskabsprogram

Dynamics C5 er et online regnskabsprogram. Det betyder, at du kan få adgang til programmet uanset hvor du befinder dig, bare du har adgang til en internetforbindelse – det samme gælder hvis din revisor skal have adgang. Du kan ovenikøbet gå på C5 via din tablet eller smartphone, da C5 også findes som app. Det giver en rigtig god fleksibilitet og mobilitet, da du kan gå på på C5 fra din tablet eller telefon, hvis du sidder i bilen, hos kunden, på byggepladsen, på hjemmekontor eller et helt femte sted.

Eftersom regnskabsprogrammet er online, skal du ikke selv sørge for at få programmet installeret og opdateret. Det hele er sat op for dig på forhånd, så du hurtigt og nemt kan komme i gang med at bruge det. Desuden bliver der automatisk taget backup af dine data, så dine data altid er i sikkerhed, hvis noget skulle blive slettet ved en fejl.

Hvad kan C5 som regnskabsprogram?

Med C5 får du kort og godt et program til at administrere virksomhedens regnskab og bogholderi i. Du kan nemt styre bogføring og fakturering, og du kan sende fakturaerne elektronisk ud til dine kunder direkte fra regnskabsprogrammet C5. Programmet er endda bygget så brugervenligt og overskueligt op, at du ved hjælp af såkaldte tiles på forsiden (farvede kasser som fungerer som genveje) hurtigt kan danne dig et godt overblik over, hvad der er vigtigt for netop DIN rolle at vide.

Har du rollen bogholder eller regnskabschef, kan du eksempelvis få overblik over:

  • Hvilke debitorer der skylder dig penge
  • Hvilke forfaldne købs- og salgfakturaer du har
  • Hvilke åbne fakturaer du har liggende
Hvad er C5 - Sådan får du overblik over dit regnskab

Hvad er C5 – Sådan får du overblik over dit regnskab

Genvejene kan tilpasses efter, hvilken rolle du har i virksomheden. Det vil sige, at du selv kan være med til at bestemme, hvad der skal vises på din forside, når du åbner regnskabsprogrammet op.

Læs her hvilke funktioner du har adgang til i C5 

Ny C5 – ny platform

C5 regnskabsprogrammet findes i to forskellige udgaver; Klassisk C5 2012 og Ny C5 (fra version 2014 og op). Storebroren til C5 hedder Microsoft Dynamics NAV (tidligere kendt som Navision) og erstatningen til C5 for mindre virksomheder hedder Stackss.

Hvad er klassisk Dynamics C5 2012

Klassisk Dynamics C5 2012

 

Hvad er ny Dynamics C5 (fra version 2014)

Ny” Dynamics C5 (fra version 2014-2016)

 

Stackss baseret på Microsoft Dynamics

Stackss (baseret på Microsoft Dynamics)

 

Den klassiske C5 har eksisteret i mange år og er baseret på det ældre DOS-program. Men for at imødekomme teknologiens rivende udvikling og for at kunne tilbyde virksomheder et mere moderne, mobilt og fremtidssikret regnskabsprogram, bliver den klassiske C5 ikke opdateret og vedligeholdt af Microsoft fra d. 8. januar 2019.

> Hent flyeren med vigtige datoer dig der har den klassiske C5 her (pdf)

Skal din C5 skiftes ud med ny Dynamics løsning?

Har du C5 nu, og står du også til at skulle skifte din C5 ud med et nyt regnskabsprogram, så anbefaler vi at kigge nærmere en anden Dynamics løsning.

Vi anbefaler at få lagt en plan for, hvad der giver mest værdi for din virksomhed at gøre med jeres C5 – og hvornår.

Hos ERPsupporten.dk kan vi hjælpe dig med at vurdere, hvilken Dynamics løsning der bedst matcher din virksomheds behov og situation.

Stackss og Dynamics 365 Business Central

Stackss er en online regnskabsløsning til små og mellemstore virksomheder. Det er baseret på Microsoft Dynamics, og som noget helt unikt er Stackss rolletilpasset. Det betyder, at det er tilpasset specifikt til den enkelte medarbejders arbejdsgang og processer – med specifikke genveje, skærmbilleder og stort overblik til eksempelvis bogholderen.

Stackss deler samme teknologiske platform som både “den nye C5” og Microsoft Dynamics NAV som nu hedder Dynamics 365 Business Central). Hvilken løsning der matcher bedst af Stackss og Dynamics 365 afhænger af, hvilke muligheder du ønsker og hvilket behov du har. Uanset hvilken løsning du får, er det nemt at opgradere til en ny og større økonomiløsning, hvis din virksomhed vokser.

Det betyder, at hvis du er en lille virksomhed med få medarbejdere, som primært kun har behov for at fakturere og holde overblik over økonomien i starten, så er Stackss den oplagte regnskabsløsning. Stackss koster kun fra 149,-/måned pr. bruger og er nemt at komme i gang med.

> Du kan læse mere om Stackss her

> Du kan læse mere om Dynamics 365 Business Central her

 

Gratis introduktionsseminar

Vil du gerne vide mere om, hvilke alternative løsninger du kan få til din Microsoft Dynamics C5?

Deltag i vores gratis webinar, hvor du kan høre om mulighederne og forskellene mellem Stackss og Dynamics 365: